Journal archive for Google Scholar Robot!

Journal of Research in Behavioural Sciences

مجله تحقیقات علوم رفتاری



Volume 16, Number 4 (2018-5)


Providing an Analytical Pattern of Pathology of Depression Focusing on Self-Compassion for Depressed Iranian Patients: Systematic review
ارائه الگوی تحلیلی آسیب‌شناسی افسردگی با محوریت شفقت به خود برای بیماران افسرده ایرانی: بررسی نظام‌مند
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Mental Health Challenges in Students: A Futuristic View on Depression and Suicidal Behaviors
چالش‌های سلامت روان در دانشجویان: نگاهی آینده‌نگر بر مباحث افسردگی و رفتارهای خودکشی
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

The Effect of Educational Package based on Job Success on Self-Esteem and Life Satisfaction in Hemophilic Patients
اثربخشی بسته آموزشی ارتقاء موفقیت شغلی بر عزت‌نفس و رضایت از زندگی بیماران هموفیلی
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Comparison of the Effectiveness of Interactive Diabetes Management Education and Stress Inoculation Training on the Self-care of Type II Diabetic Patients
مقایسه اثربخشی آموزش مدیریت تعاملی دیابت و آموزش ایمن‌سازی در مقابل استرس بر خود مراقبتی بیماران دیابتی نوع دو
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

The Relationship between Mentalization and Attachment Related Anxiety and Avoidance in Teenage Girl
رابطه بین ذهنی سازی با اضطراب و اجتناب مرتبط با دلبستگی در دختران نوجوان
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

The Effectiveness of Reading Improvement Comprehensive Program on the Success and Academic Resilience of Students with Dyslexia
اثربخشی برنامه جامع برای بهبود خواندن بر موفقیت و تاب‌آوری تحصیلی دانش‌آموزان مبتلا به نارساخوانی
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Comparing the Efficacy of Neurofeedback and Neurofeedback Along with Barkly Parental Training on Visual Attention Dimensions and Comprehension of Children with Attention Deficit Hyperactivity Disorder
مقایسه اثربخشی نوروفیدبک و ترکیب نوروفیدبک و آموزش والدگری بارکلی بر ابعاد توجه و ادراک دیداری کودکان با اختلال نقص توجه- بیش فعالی
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

The Effectiveness of Emotional Regulation-based Intervention on Cognitive Emotion Regulation Strategies and Alexithymia in Patients with Coronary Heart Disease
اثربخشی مداخله مبتنی بر تنظیم هیجان بر راهبردهای نظم دهی شناختی هیجانی و ناگویی هیجانی در بیماران مبتلا به نارسایی عروق کرونر قلب
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

The Effects of Endurance Training along with Methylphenidate Consumption on Behavioral Symptoms in Male Rats with Attention Deficit Hyperactivity Disorder
اثر تمرینات استقامتی و مصرف متیل فنیدیت بر علائم رفتاری رت‌های نر مبتلا به اختلال کم‌توجهی- بیش فعالی
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Prediction of Autism Disorder by Artificial Neural Network
پیش‌بینی اختلال طیف اوتیسم از طریق طراحی شبکه عصبی مصنوعی
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

The Facilitative and Inhibitive Effect of Semantic Priming in Pronunciation of Working Memory
اثر تسهیلی و بازدارندگی راه‌انداز معناشناختی اولیه در تکالیف تلفظی حافظه کاری
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Prediction of diabetic patients’ treatment adherence by self compassion, emotional regulation and spritual welbeing
پیش‌بینی تبعیت درمانی بیماران مبتلا به دیابت بر اساس خود شفقت ورزی، تنظیم هیجانی و بهزیستی معنوی
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

The Effectiveness of the Kazdin Method for Parenting on Parent-Child Relationships among the Students with Oppositional Defiant Disorder
اثربخشی روش والدگری کازدین بر روابط والد-کودک در دانش آموزان مبتلا به اختلال نافرمانی مقابله‌ای
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Relationship between Attachment Styles and Maladaptive Schemas with Tendency to Infidelity: Moderating Role of Religious Commitment
رابطه بین سبک‌های دلبستگی و طرح‌واره‌های ناسازگار با گرایش به خیانت: نقش تعدیل گر تعهد مذهبی
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Resource Allocation Development in 4-6-Year-Old Children; Advantageous Inequality and Disadvantageous Inequality Conditions
رشد تصمیم‌گیری تخصیص منابع کودکان 4 تا 6 ساله در موقعیت‌های نابرابر سودمند و ناسودمند
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Comparing the Efficiency of Neuropsychological and Davis Method Interventions on Language Skills (Phonological, Semantic, Syntactic Skills) of Dyslexic Students
مقایسه اثربخشی مداخلات عصب روان‌شناختی و روش دیویس بر مهارت‌های زبانی (واج‌شناسی، معنی‌شناسی، نحو) دانش آموزان نارساخوان
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |


Home | All volumes | All issues | All articles