Journal archive for Google Scholar Robot!

Journal of Research in Behavioural Sciences

مجله تحقیقات علوم رفتاری



Volume 11, Number 6 (2014-2)


Essentially of unidimensionality for indicators in medical and behavior science measures: application of structural equations modeling
ضرورت تک‌بعدی بودن نشانگرها در اندازه‌گیری‌های علوم رفتاری و پزشکی: کاربرد مدل‌سازی معادلات ساختاری
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

The Effect of Neurofeedback Training on Reduce of Anxiety
بررسی تأثیر آموزش نوروفیدبک بر کاهش اضطراب
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

The investigation relationship among physical functioning impairment with fatigue, psychological symptoms and body mass index in women with multiple sclerosis
بررسی رابطه اختلال کارکرد فیزیکی با شدت خستگی، علائم روانی و شاخص توده بدنی در زنان مبتلا به مولتیپل اسکلروزیس
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

The role of background factors and biomarkers for early onset cardiovascular diseases' incidence
نقش عوامل زمینه‌ای و شاخص‌های زیستی در بروز زودهنگام بیماری‌های قلبی- عروقی
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

The comparison of false memory and memory confidence in women with obsessive–compulsive disorder and normal women
مقایسه‌ی حافظه‌ی کاذب و اطمینان به حافظه در زنان مبتلا به اختلال وسواس فکری/ عملی و زنان بهنجار
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

The study of the efficacy of acceptance based behavior therapy and integrative behavioral couple therapy on women with distressed couples and general anxiety disorder
بررسی کارایی درمان‌ مبتنی بر پذیرش و تعهد و زوج درمانی رفتاری یکپارچه‌نگر بر نگرانی و سازگاری زناشویی ز‌ن‌های دارای آشفتگی زناشویی و اختلال اضطراب فراگیر
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Factor structure and validation of Broad Autism Phenotype Questionaire (BAPQ) and comparing psychometric structures of it with Autsim Quotient (AQ)
بررسی ساختار عاملی پرسش‌نامه علایم اتیسم و مقایسه شاخصه‌های روان‌سنجی آن با پرسش‌نامه شناخت اجتماعی
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

The comparison of perfectionism and related disorders among first, middle and late borns: Rejection of Sulloway's hypothesis
مقایسه کمال‌گرایی و اختلالات مرتبط در فرزندان اول، وسط و آخر:
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Investigation of relationship between positive psychological variables (spirituality and hope) psychopathology (depression, stress, anxiety) and quality of life in hemodialysis patients Isfahan- 2012
پیش‌بینی سطح کیفیت زندگی بیماران همودیالیز بر اساس متغیرهای روان‌شناختی مثبت و آسیب‌شناسی روانی
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

The effectiveness of cognitive-behavioral play therapy on memory and social skills of children with spelling learning disability
اثربخشی بازی درمانی شناختی رفتاری بر حافظه و مهارت های اجتماعی کودکان با ناتوانی یادگیری املا
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

تأثیر تمرین تکالیف شنیداری مبتنی بر رایانه روی توجه پایدار کودکان مبتلا به کمبود توجه/ بیش‌فعالی
تأثیر تمرین تکالیف شنیداری مبتنی بر رایانه روی توجه پایدار کودکان مبتلا به کمبود توجه/ بیش‌فعالی
| [Abstract-FA] | [PDF-FA] | [XML] |

اثربخشی مداخله التقاطی (رویکردهای بازسازی شناختی، مهارت‌های مقابله‌ای شناختی- رفتاری) برابر از وجود و خود‌کارامدی بین‌فردی در دانشجویان دختر
اثربخشی مداخله التقاطی (رویکردهای بازسازی شناختی، مهارت‌های مقابله‌ای شناختی- رفتاری) برابر از وجود و خود‌کارامدی بین‌فردی در دانشجویان دختر
| [Abstract-FA] | [PDF-FA] | [XML] |

Preliminary Psychometric Properties of Satisfaction with Body Image Scale
بررسی اولیه‌ی مشخصه‌های روان‌سنجی مقیاس رضایت از تصویر تن
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Adherence of treatment of schizophrenia to the published treatment guidelines in university hospital
بررسی میزان انطباق درمان بیماران اسکیزوفرنی بستری شده در اپیزود اول با راهنماهای درمانی معتبر در بیمارستان نور اصفهان بین سال‌های 1384 تا 1389
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Evaluation of the quality of the clinical psychology department of Tehran University of Medical Sciences: To study the present status, bottlenecks and trends from the perspective of teachers and students
ارزشیابی درونی کیفیت برنامه‌های گروه روان‌شناسی بالینی دانشگاه علوم پزشکی تهران: بررسی وضعیت موجود، تنگناها و جهت‌گیری‌ها از دیدگاه دانشجویان و اساتید
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |


Home | All volumes | All issues | All articles