۱- استادیار، گروه روانشناسی بالینی، دانشکده علوم تربیتی و روانشناسی، دانشگاه اصفهان، اصفهان، ایران.
چکیده: (۲۶۵۲ مشاهده)
زمینه و هدف: پژوهش حاضر با هدف بررسی اثربخشی بازیهای گروهی بر بهبود مهارتهای اجتماعی کودکان دختر پیش دبستانی 6 تا 7 ساله شهر اصفهان انجام شد. مواد و روشها: پژوهش از نوع آزمایشی و حجم نمونه مورد نظر شامل 20 دختر پیش دبستانی بود که از طریق نمونهگیری تصادفی انتخاب و به طور مساوی در دو گروه آزمایش و شاهد قرار گرفتند و گروه آزمایش به 12 جلسه بازی پرداختند. ابزار پژوهش، چک لیست مهارتهای اجتماعی بود و ارزیابی مداخلهای به صورت پیش آزمون- پسآزمون و تحلیل دادهها به کمک آزمون ANCOVA صورت گرفت. یافتهها: تحلیلهای آماری نشان دادند که مهارتهای اجتماعی کودکان گروه آزمایش در مقایسه با گروه شاهد، به طور معنیداری افزایش یافت. نتیجهگیری: نتایج این پژوهش نشان داد که بازیهای گروهی میتواند به گونهای مؤثر، مهارتهای اجتماعی کودکان دختر پیش دبستانی را افزایش دهد. واژههای کلیدی: بازیهای گروهی، مهارت اجتماعی، کودکان پیش دبستانی.
نوع مطالعه:
پژوهشي |
موضوع مقاله:
عمومى دریافت: 1398/11/19 | انتشار: 1391/6/25