logo
دوره 5، شماره 1 - ( 5-1386 )                   جلد 5 شماره 1 صفحات 54-47 | برگشت به فهرست نسخه ها

XML English Abstract Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

هزاوه‌اي م, صمدي ع. Factors Contributing in Job Satisfaction in Employees of Hamedan Governmental Organizations. RBS 2007; 5 (1) :47-54
URL: http://rbs.mui.ac.ir/article-1-113-fa.html
هزاوه‌ای محمدمهدی، صمدی علی. عوامل مؤثر بر رضایت شغلی کارکنان اجرایی استان همدان. تحقیقات علوم رفتاری. 1386; 5 (1) :47-54

URL: http://rbs.mui.ac.ir/article-1-113-fa.html


1- استادیار سازمان مدیریت دولتی همدان
چکیده:   (2083 مشاهده)
Normal 0 false false false MicrosoftInternetExplorer4 /* Style Definitions */ table.MsoNormalTable {mso-style-name:"Table Normal"; mso-tstyle-rowband-size:0; mso-tstyle-colband-size:0; mso-style-noshow:yes; mso-style-parent:""; mso-padding-alt:0in 5.4pt 0in 5.4pt; mso-para-margin:0in; mso-para-margin-bottom:.0001pt; mso-pagination:widow-orphan; font-size:10.0pt; font-family:"Times New Roman"; mso-ansi-language:#0400; mso-fareast-language:#0400; mso-bidi-language:#0400;} مقدمه: بررسی و شناخت عوامل مؤثر بر میزان رضایت شغلی کارکنان می تواند در حفظ و ارتقای آن تأثیر بسزایی داشته باشد. هدف این مطالعه بررسی عوامل مرتبط با رضایت شغلی کارکنان در دستگاه های اجرایی استان همدان بود. مواد و روش ها: در این مطالعه توصیفی- تحلیلی مقطعی، تعداد 2923 نفر از کارکنان اجرایی استان همدان مربوط به هشت منطقه استان از طریق نمونه گیری طبقه ای انتخاب شدند. از این تعداد 1793 نفر (3/61 درصد) مرد 1130 (7/38 درصد) زن و 2516 نفر متأهل (1/68 درصد) و 407 نفر (9/13 درصد) مجرد بودند. برای جمع آوری اطلاعات از پرسشنامه ای در سطح استان با هماهنگی بین کارکنان با توجه به کسر نمونه گیری توزیع و جمع آوری گردید. اطلاعات به دست آمده با نرم افزار آماری SPSS و آزمونهای آماری رگرسیون چندگانه، آنالیز واریانس و همبستگی اسپیرمن مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت. یافته ها: نتایج رگرسیون نشان داد که جدی و علمی بودن ارزشیابی عملکردها (میانگین 75/3، 096/0= B ، 0001/0> P )، دریافت بازخورد از طرق مختلف در مورد نتایج انجام وظایف کاری (میانگین 29/4، 11/0= B ، 0001/0> P )، فراهم بودن فرصت پیشرفت برای همه کارکنان (میانگین 53/3، 306/0= B ، 0001/0> P ) و نکته سنج بودن مدیر (میانگین 83/3، 454/0= B ، 0001/0> P ) بر روی رضایت شغلی کارکنان اثر قابل ملاحظه ای دارد. نتیجه گیری: اگرچه رابطه شغلی با عوامل مختلف در این مطالعه از برخی جهات تفاوتهایی را با مطالعات دیگران نشان می دهد ولی از برخی جهات نیز کاملاً منطبق با نتایج حاصل از مطالعات قبلی است. بطور کلی یافته ها در چهار چوب کلی مدلهای مفهومی حاصل از مطالعات گذشته قرار دارد ولی ارتباطات قوی تر و جدی تر بیشتر در حوزه عوامل مدیریتی قرار دارد که مطرح کننده لزوم توجه بیشتر به رضایت شغلی می باشد.
متن کامل [PDF 238 kb]   (847 دریافت)    
نوع مطالعه: پژوهشي | موضوع مقاله: عمومى
دریافت: 1398/11/19 | پذیرش: 1398/11/20 | انتشار: 1398/11/20

ارسال نظر درباره این مقاله : نام کاربری یا پست الکترونیک شما:
CAPTCHA

بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.