logo
دوره 10، شماره 3 - ( 6-1391 )                   جلد 10 شماره 3 صفحات 0-0 | برگشت به فهرست نسخه ها

XML English Abstract Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

يزداني پور ن, يزدخواستي ف. The effectiveness of group play on social skills of preschool children in Isfahan, Iran. RBS 2012; 10 (3)
URL: http://rbs.mui.ac.ir/article-1-260-fa.html
یزدانی پور نسیم، یزدخواستی فریبا. اثربخشی بازی‌های گروهی بر مهارت‌های اجتماعی کودکان پیش ‌دبستانی 6 تا 7 ساله شهر اصفهان. تحقیقات علوم رفتاری. 1391; 10 (3)

URL: http://rbs.mui.ac.ir/article-1-260-fa.html


1- استادیار، گروه روان‌شناسی بالینی، دانشکده علوم تربیتی و روان‌شناسی، دانشگاه اصفهان، اصفهان، ایران.
چکیده:   (1959 مشاهده)
زمینه و هدف: پژوهش حاضر با هدف بررسی اثربخشی بازی‌های گروهی بر بهبود مهارت‌های اجتماعی کودکان دختر پیش ‌دبستانی 6 تا 7 ساله شهر اصفهان انجام شد. مواد و روش‌ها: پژوهش از نوع آزمایشی و حجم نمونه مورد نظر شامل 20 دختر پیش ‌دبستانی بود که از طریق نمونه‌گیری تصادفی انتخاب و به طور مساوی در دو گروه آزمایش و شاهد قرار گرفتند و گروه آزمایش به 12 جلسه بازی پرداختند. ابزار پژوهش، چک لیست مهارت‌های اجتماعی بود و ارزیابی مداخله‌ای به صورت پیش آزمون- پس‌آزمون و تحلیل داده‌ها به کمک آزمون ANCOVA صورت گرفت. یافته‌ها: تحلیل‌های آماری نشان دادند که مهارت‌های اجتماعی کودکان گروه آزمایش در مقایسه با گروه شاهد، به طور معنی‌داری افزایش یافت. نتیجه‌گیری: نتایج این پژوهش نشان ‌داد که بازی‌های گروهی می‌تواند به گونه‌ای مؤثر، مهارت‌های اجتماعی کودکان دختر پیش ‌دبستانی را افزایش دهد. واژه‌های کلیدی: بازی‌های گروهی، مهارت اجتماعی، کودکان پیش‌ دبستانی.
متن کامل [PDF 161 kb]   (1030 دریافت)    
نوع مطالعه: پژوهشي | موضوع مقاله: عمومى
دریافت: 1398/11/19 | انتشار: 1391/6/25

ارسال نظر درباره این مقاله : نام کاربری یا پست الکترونیک شما:
CAPTCHA

بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.